onze diensten blijven bereikbaar | enkel op afspraak

U kunt bij onze diensten in het administratief centrum en de administratieve diensten in de nieuwe afdeling infrastructuur nog steeds terecht, maar enkel op afspraak. We helpen u verder op de manier die het best bij u past.

online, telefonisch en via e-mail

Bij onze dienst bevolking en burgerlijke stand kunt u telefonisch, via e-mail of online een afspraak maken. U kunt ook telefonisch of via e-mail een afspraak maken bij onze andere diensten. Onze drie bibliotheekfilialen blijven geopend zoals normaal. Een overzicht van alle gegevens vindt u hier.

e-loket

Attesten en uittreksels aanvragen kunt u ook thuis regelen via ons e-loket. De vernieuwing van het e-loket omvat alle bevolkingsattesten, aktes van de burgerlijke stand en uittreksels uit het strafregister zoals onder andere: een bewijs van woonst, een samenstelling van gezin, een attest van leven, een akte van geboorte, een akte van huwelijk, ... Vanaf nu hebt u al deze documenten, bij aanvraag, doorgaans binnen enkele ogenblikken in uw mailbox.

De werking van ons e-loket is heel simpel. Op onze website kunt u eenvoudig terugvinden welke documenten met het vernieuwde e-loket geraadpleegd en aangevraagd kunnen worden. Deze worden aangeduid met een extra icoontje.

Klik het document aan dat u nodig hebt en kies een ­manier om in te loggen – uw eID en een kaartlezer, de app ‘itsme’ of een papieren beveiligingscode. Het online platform zal automatisch een aantal stappen doorlopen en tot slot krijgt u het document in pdf te zien én ontvangt u het automatisch in uw mailbox. U kunt het vervolgens opslaan op uw computer en eventueel afdrukken. Klaar!