EnergieK loket

Het EnergieK loket is een samenwerkingsverband van de ocmw’s en gemeentebesturen van Malle, Ranst, Schilde, Wijnegem, Wommelgem, Zandhoven en Zoersel. 

U krijgt er gratis advies of ondersteuning bij vragen rond wonen en energie of men wijst u de weg naar de juiste dienst of instantie. U kunt bij het EnergieK loket terecht voor vragen over:

  • inschrijven bij een sociale huurmaatschappij
  • sociaal wonen: huren, kopen, informatie, formulieren
  • premies: renovatie, aanpassen en verbeteren, isolatie, ...
  • energielening
  • woonkwaliteit, leegstand, verkrotting
  • energiepremies en energieleningen

  • BENOveren (renoveren op weg naar een CO2-vrij klimaat)

  • isolatienormen

  • de woningpas

  • energieprestatiecertificaat (EPC)

  • zonnekaart en zonnepanelen

  • energieprijzen vergelijken

  • groepsaankopen

Afhankelijk van welke vraag u wilt stellen, moet u bepaalde documenten meebrengen. Bij het maken van een afspraak bij IGEAN wordt er u verteld wat u hiervoor moet meebrengen.

Het EnergieK loket is beurtelings open in één van de zes betrokken gemeenten. U kunt bij elke van deze gemeenten terecht met uw vragen.

Het infopunt in Zoersel is elke donderdag open op afspraak van 8.30 tot 12.30 uur.

U kunt ook een afspraak maken op een andere locatie.