EnergieK Woonloket
Accordions
wat
Het EnergieK Woonloket is een samenwerkingsverband van de ocmw’s en gemeentebesturen van Malle, Ranst, Schilde, Wijnegem, Wommelgem, Zandhoven en Zoersel.
U krijgt er gratis advies of ondersteuning bij vragen rond wonen en energie of men wijst u de weg naar de juiste dienst of instantie. U kunt bij het EnergieK Woonloket terecht voor vragen over:
- inschrijven bij een sociale huurmaatschappij
- sociaal wonen: huren, kopen, informatie, formulieren
- premies: renovatie, aanpassen en verbeteren, isolatie, ...
- energielening
- woonkwaliteit, leegstand, verkrotting
-
energiepremies en energieleningen
-
BENOveren (renoveren op weg naar een CO2-vrij klimaat)
-
isolatienormen
-
de woningpas
-
energieprestatiecertificaat (EPC)
-
zonnekaart en zonnepanelen
-
energieprijzen vergelijken
-
groepsaankopen
meebrengen
Afhankelijk van welke vraag u wilt stellen, moet u bepaalde documenten meebrengen.
om premies aan te vragen
- kopie van de facturen van de uitgevoerde werken, gedetailleerde omschrijving op de factuur of bijlage door de aannemer
- foto’s van voor en na de werken
- uw aanslagbiljet belastingen op inkomsten 2 jaar geleden (bijvoorbeeld: u doet uw aanvraag in 2020 voor een premie, dan brengt u het aanslagbiljet 2019 inkomsten 2018 mee)
- uw bewijs van invaliditeit FOD
inschrijving voor een Sociaal Verhuur Kantoor
- kopie van uw identiteitskaart
- uw huurcontract
- bewijs van inkomen laatste 6 maanden van alle inwonende, meerderjarige personen (+18 jaar); geen bankafschriften maar wel attest van de uitbetalingsinstelling (bijvoorbeeld: attest leefloon, attest materiële opvang, attest ziekte-uitkering, attest werkloosheid, loonbrieven, ...)
indien van toepassing
- getuigschrift van school of attest Nederlands of bewijs inschrijving Nederlandse les
- bewijs van inburgering
- bewijs van woningnood: bewijs dakloosheid, opzegbrief huisbaas of vonnis uithuiszetting, transit- of crisiswoning, opname in psychiatrisch centrum, opvang bij vriendenn, …
- bewijs van echtscheiding (opstart, vonnis,…)
- bewijs van invaliditeit
- bewijs van collectieve schulden
- vonnis van co-ouderschap
inschrijving voor een Sociale Huur Maatschappij
- kopie van uw identiteitskaart
- bewijs van inkomen laatste 3 maanden van alle inwonende, meerderjarige personen (+18 jaar); geen bankafschriften maar wel attest van de uitbetalingsinstelling (bijvoorbeeld: attest leefloon, attest materiële opvang, attest ziekte-uitkering, attest werkloosheid, loonbrieven, ...)
indien van toepassing
- getuigschrift van school of attest Nederlands of bewijs inschrijving Nederlandse les
- bewijs van inburgering
- bewijs van invaliditeit
- bewijs van collectieve schulden
- vonnis van co-ouderschap
aanvraag huursubsidie
- attest van installatiepremie ocmw
- uw nieuw huurcontract
indien van toepassing
- attest van handicap FOD van u of gezinsleden
- bewijs of attest van ontvangen kinderbijslag als u meederjarige kinderen hebt
energie: V-test
- afrekening gas en elektriciteit
openingsuren
Het EnergieK Woonloket is beurtelings open in één van de zes betrokken gemeenten. U kunt bij elke van deze gemeenten terecht met uw vragen.
Het infopunt in Zoersel is elke vrijdag open van 8.30 tot 12.30 uur, maar u moet een afspraak maken via de dienst huisvesting (zie gegevens in contactblok).
Op volgende data is er ook een afspraak mogelijk in de avond, van 18 tot 20 uur:
- donderdag 14 januari 2021
- donderdag 1 april 2021
- donderdag 10 juni 2021
Als u op een andere locatie naar het infopunt wilt, kunt u rechtstreeks een afspraak maken via IGEAN. Zij helpen u verder via mail, telefoon of een digitaal gesprek:
- IGEAN
igean.be/energiekloket
energie@igean.be
T 03 350 08 08