dienstverlening op maat

Sinds 1 januari 2022 werkt gemeente & ocmw Zoersel op afspraak. Hoewel dit systeem in een recent tevredenheidsonderzoek zeer positief onthaald werd, was er vraag naar een alternatief voor de ‘korte contacten’ (zoals een rijbewijs of reispas afhalen, enz.). Een terechte suggestie. 

Voor volgende producten kan je zonder afspraak terecht

aan het onthaal in het administratief centrum:

zowel in de drie bibliotheken als aan het onthaal in het administratief centrum

Via ons afsprakensysteem geef je aan wanneer en waarvoor je een bezoek brengt. Dat geeft onze medewerkers de tijd om jouw dossier voor te bereiden. Kom je op het afgesproken uur, dan ben je meteen aan de beurt. Jouw dossier met de nodige documenten ligt klaar, zodat je bezoektijd beperkt wordt tot het minimum. Op het moment dat je een afspraak maakt, wordt bovendien aangegeven welke documenten je moet meebrengen voor je bezoek. Zo vermijd je een onnodige vervolgafspraak.

Je kan op drie manieren een afspraak maken:

  • Surf naar www.zoersel.be/afspraak of klik op de startpagina op de knop ‘maak een afspraak’. Uit de lijst van producten kies je waarvoor je een afspraak wenst te maken. Selecteer een moment dat voor jou het beste past en geef je gegevens door. Daarna ontvang je een bevestiging in uw mailbox. Via deze mail kan je je afspraak later nog annuleren of verzetten. Om er zeker van te zijn dat je ons niet vergeet, ontvang je vlak voor jouw bezoek een automatische herinnering.
  • Ben je niet echt thuis in de digitale wereld? Dan helpen onze medewerkers je graag telefonisch verder. Via 03 2980 0 00 kan je tijdens de openingsuren bij hen terecht.
  • Je kan ook steeds tijdens de openingsuren terecht aan het onthaal (Handelslei 167) of in onze bibliotheken om een afspraak te maken of voor een helpende hand (zie 'hulp in de bibliotheken').

Daarnaast kan je ook een groot deel van je gemeentelijke administratie van thuis uit regelen op www.zoersel.be/e-loket. Hier vind je een volledig overzicht van alles wat je bij ons online kunt aanvragen. De aanvragen met een icoontje achter worden automatisch verwerkt. Verschillende aktes (geboorteakte ...) of attesten (attest gezinssamenstelling, uittreksel uit het strafregister ...) ontvang je binnen de vijf minuten in jouw mailbox.

Heb je moeite met het e-loket of kan je je moeilijk verplaatsen naar het administratief centrum om bepaalde zaken te regelen? Weet dan dat je ook in de drie bibliotheekfilialen terechtkan met vragen. Of als je een helpende hand wil om bijvoorbeeld een online afspraak te maken, een webformulier in te vullen, een attest aan te vragen en af te drukken, enz.

Bovendien kan je de gemeentelijke diensten vragen om documenten klaar te leggen in een van de bibliotheken of ze via de post op te sturen.