digitale sleutel

Met een digitale sleutel krijgt u toegang tot bepaalde beveiligde onlinediensten van de overheid. U kunt daarnaast documenten digitaal ondertekenen. 

Er zijn verschillende digitale sleutels waarmee u zich kunt aanmelden bij de online overheid:

online 

Heeft u een elektronische identiteitskaart (eID) met bijbehorende pincode en een kaartlezer? Dan kunt u online zelf een digitale sleutel aanvragen

via de gemeente

U kunt ook een digitale sleutel aanvragen bij het loket van de gemeente:

  1. Breng uw identiteitskaart mee en geef uw persoonlijk e-mailadres aan een van onze medewerkers.
  2. U krijgt vervolgens een mail van Fedict (FOD Informatie- en Communicatietechnologie) met de procedure om uw digitale sleutel te activeren. 
  3. U krijgt daarna een formulier van onze medewerker met uw persoonlijke activatiecode.
  4. U moet de activatiecode binnen veertien dagen na de aanvraag activeren. 

De digitale sleutel is gratis.